Friday, January 12, 2007

Teman Muhasabah diri..

Assalamulaikum....

Huh panic td!!igtkan dah tak boleh post buletin kat blog ni lg!masyaallah...td mase aku nak sign in...tetibe jer username kne reject!tapi Alhamdulillah masalah tu dapat diatasi dgn baik....tp tu belum bermakna masalah dah selesai...ade satu lagi masalh yg timbul!aku tersilap bukak blog!!masyaallah..td aku terbukak blog al-fikrah juga milikku...(tapi sudah aku padam) ya Allah...terpaksalah aku buat n post balik kat ruangan MUTIARA HATI KU ini...(nak copy paste dah tak boleh)
macam-macam dugaan yg aku kne hadapi walau ia secebis cuma tp bg aku masalah remeh tu tlh membuatkan masaku terbuang begitu sahaja....masyaallah....igtlah...masa itu emas!dan ibarat pedang yg tajam...

(to be continued...............................)


ADAKALANYA.......

ADAKALANYA... tanpa kita sedari, kita semakin jauh drp ALLAH.Kita sibuk dgn urusan dunia..kita sujud pun tanpa khusyuk kepada Yang Esa...Tapi, ALLAH sentiasa memerhatikan kita

ADAKALANYA....tanpa kita sedari, kita membina dinding antara kita dgn ALLAH..maksiat dan dosa kita buat...sehinggalah terbina dinding utk kita mendapat barakah dan rahmat drp ALLAH..

ADAKALANYA...kita terasa ALLAH sgt mencintai kita....hingga kita lupa utk merasa takut dan harap kepada ALLAH..itulah cinta zindik....kita terus melakukan perkara terlarang tetapi masih merasakan ALLAH mencintai kita...

ADAKALANYA...kita mahu meminta pertolongan ALLAH...tapi, sebahagian tawakkal kita adalah kepada makhlukNYA...dan hanya tinggal sebahagian lagi tawakkal kepada ALLAH...bukankah cukup ALLAH sebagai penolong dan hanya DIA kita bertawakkal...

ADAKALANYA....kita sangat inginkan sesuatu..kita cuba sedaya upaya tapi kita lupa utk meminta Pemilik segala benda..

ALLAH....
Bantuilah kami utk mengingatiMU.
dan utk mensyukuri nikmatMU.
dan meningkatkan lagi ibadah kami kepadaMU...



"Wahai org-org yg beriman! mahukah kamu Aku(Allah) tunjukkan sesuatu perdagangan yg dapat menyelamatkan kamu dari azab yg pedih?(iaitu) kamu beriman kpd Allah dan RasulNya dan berjihad di jalan Allah dgn harta dan jiwamu."

No comments: